Witamy w sklepie Sklep PlanetaOpon!Przyszykowaliśmy dla Ciebie specjalny rabat w wysokości 10 zł na pierwsze zakupy w naszym sklepie. Wystarczy że poniżej wprowadzisz swój adres email i wyślemy do Ciebie kod rabatowy.

Wykorzystałeś już kod rabatowy.
Podany email jest niepoprawny.
Kod rabatowy został wysłany na maila.


Promocja dotyczy wyłącznie nowych klientów.
0

Stary Regulamin

Regulamin zakupów sklepu internetowego

 

PlanetaOpon

 

 

 

Sklep internetowy Planeta Opon, działający pod domeną www.planetaopon.pl, prowadzony jest przez:

 

Stanisława Mielę, prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą: Handel Obwoźny Stanisław Miela, na podstawie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej Burmistrza  Miasta i Gminy Sędziszów Małopolski pod numerem 425.

 

Siedziba przedsiębiorcy (siedziba Sklepu) mieści się pod adresem:

Borek Wielki 365
39-120 Sędziszów Małopolski

NIP : 818-100-48-61
REGON: 690137552

Nr rachunku bankowego: 05 9172 0003 0001 6056 2000 0010 (BS w Sędziszowie Małopolskim)

tel. : +48 696-035-416 (od poniedziałku do piątku w godz. od 7 do 18 w sobotę od 7 do 15)

e-mail: sklep@planetaopon.pl

e-mail (dział reklamacji): reklamacja@planetaopon.pl

 

Słowniczek pojęć

 

  1. Sklep – Sklep internetowy działający pod domeną www.planetaopon.pl
  2. Sprzedawca – Stanisław Miela
  3. Kupujący – każdy podmiot składający zamówienie w Sklepie (konsument lub osoba nieposiadająca statusu konsumenta).
  4. Konsument – osoba fizyczna dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (art. 221 Kodeksu cywilnego).
  5. Regulamin – niniejszy regulamin.

 

§ 1

 

Postanowienia ogólne

 

  1. Regulamin określa zasady zawarcia i wykonania umowy sprzedaży towarów znajdujących się na stronie Sklepu.
  2. Do korzystania z usług Sklepu niezbędne jest posiadanie urządzeń pozwalających na dostęp do Internetu, skrzynki e-mail oraz przeglądarki zasobów internetowych umożliwiającej wyświetlanie stron www.
  3. Przedmiotem sprzedaży są towary prezentowane przez Sklep w chwili składania zamówienia.
  4. Wszystkie ceny prezentowane na stronie internetowej Sklepu podawane są w polskich złotych (PLN) i zawierają podatek VAT. Cena podana przy każdym towarze nie zawiera kosztów przesyłki.
  5. Oferta Sklepu obowiązuje na terenie Rzeczpospolitej Polski.
  6. Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany ceny towarów, wprowadzania oraz wycofania towarów, udzielania rabatów na poszczególne towary oraz przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych. Nie ogranicza to jednak w żaden sposób praw nabytych przez Kupujących; tj. zmiany nie dotyczą zamówień przyjętych do realizacji.
  7. W celu umożliwienia pełnego korzystania ze wszystkich możliwości Sklepu, Kupujący może się zarejestrować. Rejestracja jest dobrowolna i nie jest konieczna do składania zamówień w Sklepie. Czynności rejestracyjne dokonywane są jednorazowo. Kolejne zamówienia realizowane są na podstawie logowania Kupującego przez podanie adresu e-mail i hasła dostępu.

 

§ 2

 

Składanie zamówień

 

  1. Zamówienia dokonywane za pośrednictwem strony internetowej Sklepu można składać przez całą dobę.
  2. W celu złożenia zamówienia należy dodać wybrany towar do koszyka, a następnie postępować zgodnie z dalszymi instrukcjami wyświetlanymi na stronie Sklepu.
  3. Po złożeniu zamówienia Kupujący otrzymuje e-mail z potwierdzeniem złożenia zamówienia.
  4. Sklep zastrzega sobie możliwość telefonicznej weryfikacji zamówienia. 
  5. Zawartość Sklepu jest prezentowana wyłącznie w celu informacyjnym. Przyjęcie zamówienia do realizacji może nastąpić dopiero po jego potwierdzeniu.
  6. Anulowanie lub modyfikacja zamówienia przez Kupującego jest możliwa do czasu gdy zamówienie nie zostało jeszcze wysłane. W tym celu należy skontaktować się ze Sklepem mailem.
  7. Sklep udostępnia jeden z poniższych sposobów realizacji płatności: 
  1. przelewem na rachunek bankowy Sklepu (w tytule proszę wpisać numer zamówienia; towar wysyłany jest po wpłynięciu ceny na rachunek bankowy),
  2. przelewem za pośrednictwem serwisu płatnosci.pl (PayU) - w tym przypadku cena zostaje powiększona o 2,5 %,
  3. gotówką do rąk pracownika firmy kurierskiej (za pobraniem),
  4. gotówką przy odbiorze przesyłki osobiście w siedzibie Sklepu (po wcześniejszym uzgodnieniu terminu odbioru).
  1. W przypadku wyboru płatności przed realizacją zamówienia Kupujący powinien opłacić zamówienie w terminie 10 dni od dnia jego potwierdzenia. Po tym terminie oferta Sklepu nie jest wiążąca i zamówienie jest anulowane.

 

§ 3

 

Realizacja zamówień

 

  1. Warunkiem realizacji zamówienia złożonego przez Kupującego jest podanie przy wypełnianiu formularza zamówienia lub formularza rejestracji prawdziwych danych osobowych i kontaktowych (w szczególności numeru telefonu oraz adresu e-mail umożliwiającego weryfikację i potwierdzenie zamówienia).
  2. W przypadku błędnego wypełnienia formularza zamówienia Sklep dołoży wszelkich starań, aby skontaktować się z Kupującym w celu potwierdzenia złożenia zamówienia. Jeśli z Kupującym nie będzie można się skontaktować zamówienie zostanie anulowane w ciągu 5 dni od dnia złożenia zamówienia.
  3. Warunkiem przyjęcia do realizacji zamówienia o wartości powyżej 3 000,00 zł (wysyłanego za pobraniem) jest  dokonanie przez Kupującego przedpłaty (zaliczki) za zamówiony towar – w wysokości uzgodnionej z Kupującym, nie większej niż 30 % wartości towaru. Zaliczkę należy uiścić jest po potwierdzeniu złożenia zamówienia. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia i dostawa zakupionego towaru następuje po wpłaceniu całej kwoty zaliczki.
  4. Sklep dołoży wszelkich starań, aby przesyłka została wysłana w możliwie jak najkrótszym terminie. Termin realizacji wysyłki wynosi średnio 1-2 dni robocze. W przypadku wyboru płatności „za pobraniem” i złożenia zamówienia do godziny 14.00 w dniu roboczym przesyłka wysyłana jest tego samego dnia, w którym nastąpiło przyjęcie zamówienia do realizacji. Przesyłka dociera do Kupującego na ogół następnego dnia po jej nadaniu. W przypadku przewidywanego przedłużenia czasu realizacji zamówienia Kupujący jest o tym każdorazowo informowany.  Maksymalny termin realizacji zamówienia wynosi 10 dni.
  5. W przypadku, gdy zamówienie nie będzie możliwe do zrealizowania, Kupujący zostanie o tym niezwłocznie poinformowany, najpóźniej jednak w ciągu maksymalnie 10 dni od dnia zawarcia umowy (potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji), zaś Sprzedawca zwróci w tym czasie otrzymaną od Kupującego sumę pieniężną za niezrealizowane zamówienie. Zamiast zwrotu pieniędzy Kupujący może ponadto wyrazić zgodę na wydłużenie czasu realizacji zamówienia lub zakup innego, zamiennego towaru.
  6. Dowodem dokonania zakupy jest paragon lub faktura VAT, które Kupujący otrzymuje wraz z towarem (opony przewiązywane są taśmą, do której przyklejony jest list przewozowy; pod listem znajduje się faktura lub paragon). Aby otrzymać fakturę VAT należy wypełnić dane firmy Kupującego wraz z numerem NIP.
  7. Kupujący może wybrać jeden z poniższych sposobów realizacji dostawy:
  1. wysyłka towaru firmą kurierską,
  2. odbiór osobisty przez Kupującego w siedzibie Sklepu (po wcześniejszym ustaleniu terminu odbioru).
  1. Aktualny status realizacji zamówienia zarejestrowany Kupujący może sprawdzić po zalogowaniu się na swoje konto (klikając na link „Panel logowania”). Kupujący, który nie dokonał rejestracji, będzie otrzymywał informacje e-mailem o stanie realizacji zamówienia.
  2. Sklep wysyła e-maila z numerem listu przewozowego w celu umożliwienia monitorowania przesyłki.
  3. Informacje o kosztach związanych z wysłaniem przesyłki są uwidaczniane obok każdego towaru oraz w procedurze składania zamówienia (w formularzu zamówienia). Koszty przesyłki doliczane są do zamówienia i ponoszone są przez Kupującego. W przypadku odbioru osobistego w Sklepie Kupujący nie ponosi kosztów przesyłki.
  4. Firma kurierska dostarcza przesyłki w godzinach od 9.00 do 17.00. W celu ustalenia dokładnej godziny dostawy niezbędny jest kontakt z firmą kurierską w dniu dostawy. W sytuacji, gdy dostarczający przesyłkę kurier nie zastanie Kupującego, pozostawia informację o próbie jej doręczenia, w postaci AWIZO.
  5. Odbierając dostarczoną przez kuriera przesyłkę Kupujący obowiązany jest ją zbadać (na podstawie art. 545 § 2 Kodeksu cywilnego). W przypadku uszkodzenia przesyłki Sklep zaleca sporządzenie protokołu szkody w obecności kuriera oraz niezwłoczne poinformowanie o tym Sklepu. Brak sporządzenia protokołu szkody nie jest równoznaczny z wygaśnięciem prawa Kupującego do złożenia reklamacji, protokół jest jednak pomocny w procedurze reklamacji. Brak protokołu uszkodzenia przesyłki może istotnie utrudnić Kupującemu dochodzenie ewentualnych roszczeń od Sklepu oraz ustalenie osoby odpowiedzialnej za uszkodzenie przesyłki.

 

§ 4


Reklamacja i gwarancja

 

  1. Kupującemu przysługuje prawo do złożenia reklamacji zakupionego towaru.
  2. Reklamacja może być złożona pisemnie na adres Sklepu lub e-mailem na adres: reklamacja@planetaopon.pl.
  3. Przed złożeniem reklamacji zalecane jest skontaktowanie się ze Sklepem za pośrednictwem poczty e-mail lub telefonicznie pod numerem 696 035 416 – pomoże to w sprawniejszym rozpatrzeniu reklamacji.
  4. Kupujący może przesłać zdjęcia uszkodzonego (reklamowanego) towaru mailem na adres: reklamacja@planetaopon.pl w celu wstępnych oględzin – jest to bardzo przydatne przy rozpatrywaniu reklamacji i może pomóc w uniknięciu zbędnych kosztów przesyłki.
  5. Odsyłając reklamowany towar Sklep zaleca dołączenie do przesyłki dokumentu sprzedaży oraz opisanie przyczyn reklamacji. Możliwe jest także dołączenie kserokopii lub wysłanie skanu dokumentu sprzedaży. Reklamacje złożone przez Kupującego niebędącego konsumentem bez załączonego dokumentu sprzedaży nie będą rozpatrywane.
  6. Kupujący może skorzystać z możliwości przesłania do Sklepu reklamowanego towaru za pośrednictwem kuriera wysyłanego przez Sklep (na koszt Sklepu) pod warunkiem wcześniejszego przesłania do Sklepu zdjęć uszkodzonego (reklamowanego) towaru celem wstępnych oględzin. Przesyłka kurierem wysyłanym przez Sklep jest najlepszym sposobem odesłania reklamowanego towaru z uwagi na znacznie niższe koszty niż w przypadku innych kurierów wybranych przez Kupującego oraz szybszy proces rozpatrywania reklamacji.
  7. W przypadku umów zawartych z Kupującymi mającymi status konsumenta, reklamacje z tytułu niezgodności towaru z umową rozpatrywane są zgodnie z ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego.
  8. Konsument może żądać naprawy lub wymiany towaru na nowy, chyba że wymiana jest niemożliwa lub wymaga nadmiernych kosztów.
  9. Jeżeli konsument nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli Sklep nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby konsumenta na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy (żądać zwrotu pieniędzy); od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru z umową jest nieistotna.
  10. Konsument traci uprawnienia z tytułu niezgodności zakupionego towaru z umową, jeżeli nie zawiadomi Sklepu o niezgodności zakupionego towaru z umową przed upływem dwóch miesięcy od wykrycia niezgodności.
  11. Reklamacja złożona przez konsumenta rozpatrywana jest w terminie 14 dni.
  12. W przypadku umów zawartych z Kupującymi niebędącymi konsumentami stosuje się odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego w zakresie rękojmi. W przypadku nieuzasadnionej reklamacji wszelkie koszty związane z reklamacją będzie pokrywał Kupujący niebędący konsumentem. Sklep nie zwraca także kosztów odesłania towaru w sytuacji reklamacji złożonej przez Kupującego niebędącego konsumentem.
  13. Uprawnienia konsumenta wynikające z niezgodności towaru z umową lub Kupującego niebędącego konsumentem z tytułu rękojmi za wady nie ograniczają uprawnień Kupującego wynikających z gwarancji udzielonej przez gwaranta – na zasadach wskazanych w dokumencie gwarancyjnym. Na wszystkie opony zakupione w Sklepie udzielona jest 12 lub 24 miesięczna gwarancji (zaznaczone w opisie) - wystawiana w dniu wysyłki. Gwarancja jest ważna wraz z dołączonym dowodem zakupu.
  14. Wszystkie opony sprzedawane przez Sklep pochodzą z bieżącej produkcji i są produktami PEŁNOWARTOŚCIOWYMI, dystrybuowanymi bezpośrednio przez producentów i posiadającymi pełną gwarancję producentów (za wyjątkiem wyraźnie wskazanych opon). Zgodnie z Polską Normą PN-C-94300-7:1997 "Ogumienie. Pakowanie, przechowywanie i transport", za opony pełnowartościowe uważa się opony nie starsze niż 36 miesięcy od daty produkcji. Ze względu na komfort i zadowolenie naszych klientów, Sklep skrócił ten okres do 12 miesięcy. Sklep sprzedaje opony nie starsze niż 12 miesięcy od daty wyprodukowania (za wyjątkiem wyraźnie wskazanych opon).

 

§ 5

 

Prawo odstąpienia od umowy i zasady zwrotów

 

  1. Kupujący mający status konsumenta może odstąpić od umowy sprzedaży towarów zakupionych w Sklepie bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu dni, licząc od dnia wydania towaru (tj. od
    dnia odebrania towaru przez konsumenta). Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  2. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi w wypadkach:
  1. świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą (tj. np. realizowanych na indywidualne zamówienie Kupującego).
  2. świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu,
  3. świadczenia usług rozpoczętego, za zgodą konsumenta, przed upływem terminu, o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny
  4. dotyczących nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na informatycznych nośnikach danych po usunięciu przez konsumenta ich oryginalnego opakowania,
  5. umów dotyczących świadczeń, za które cena lub wynagrodzenie zależy wyłącznie od ruchu cen na rynku finansowym,
  6. dostarczania prasy,
  7. usług w zakresie gier i zakładów wzajemnych hazardowych.
  1. W razie odstąpienia konsument zobowiązany jest do zwrotu towaru w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.
  2. Konsument zobowiązany jest do zwrotu towaru niezwłocznie, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia odstąpienia od umowy.
  3. Konsument odstępujący od umowy wysyła towar na własny koszt; koszt ten nie podlega zwrotowi. W celu dokonania przesyłki konsument ma możliwość zamówienia kuriera za pośrednictwem Sklepu.
  4. Koszty związane z zakupem towaru przez konsumenta zostaną zwrócone przez Sklep w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy przez konsumenta.
  5. Kupujący nieposiadający statusu konsumenta nie ma uprawnienia do odstąpienia od umowy w terminie 10 dni. Wobec takich Kupujących zasady i terminy odstąpienia od umowy regulują przepisy Kodeksu cywilnego.

 

§ 6

 

Ochrona danych osobowych i prywatności

 

  1. Kupujący wypełniając formularz zamówienia lub formularz rejestracyjny oświadcza, że podane w nim dane są zgodne ze stanem faktycznym.
  2. Wypełniając formularz zamówienia lub formularz rejestracyjny Kupujący wyraża zgodę na przetwarzanie podanych danych w celu realizacji i obsługi zamówienia przez Sprzedawcę, który jest jednocześnie administratorem danych, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
  3. Dane osobowe znajdujące się w bazie danych Sprzedawcy nie są przekazywane podmiotom nie uczestniczącym w realizacji zamówienia.
  4. Kupujący zgodnie z powołaną powyżej ustawą ma prawo wglądu do swoich danych osobowych, możliwość ich poprawiania oraz usunięcia. Sprzedawca zapewnia każdemu Kupującemu prawo kontroli przetwarzania danych zgodnie z art. 32 ustawy o ochronie danych osobowych.
  5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże brak zgody określonej w § 6  ust. 2 na przetwarzanie danych osobowych uniemożliwia zrealizowanie zamówienia Kupującego.
  6. Zapisując się do newslettera w Sklepie użytkownik (Kupujący, bądź inna osoba) wyraża zgodę na przyjętą przez Sklep politykę prywatności, czyli wykorzystywanie e-maila podanego przez użytkownika do informowania go o nowościach, promocjach,  szkoleniach i wydarzeniach.
  7. Po zapisaniu się do newslettera Sklep wysyła do użytkownika e-mail z linkiem aktywacyjnym. Kliknięcie na link aktywacyjny oznacza akceptację zapisania się na listę subskrybentów newslettera.
  8. Adresy mailowe użytkowników, którzy zarejestrowali się w newsletterze wykorzystywane są tylko w celu wysyłania informacji o nowościach, promocjach, szkoleniach i wydarzeniach. Adresy te nie są przekazywane osobom trzecim.
  9. W każdej chwili użytkownik ma prawo zrezygnować z newslettera (wpisując swój e-mail na stronie głównej Sklepu i klikając „wypisz”).

 

§ 7

 

Postanowienia końcowe

 

  1. W sprawach nieuregulowanych regulaminem obowiązują przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w tym w szczególności postanowienia kodeksu cywilnego, ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny oraz ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
  2. Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Kupującego będącego konsumentem, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami regulaminu, a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa przyznającymi konsumentom uprawnienia, pierwszeństwo mają te przepisy.
  3. Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z umowy sprzedaży zawieranych pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym niebędącym konsumentem jest sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy. W sporach wynikłych w stosunkach z konsumentami właściwy jest sąd dla siedziby pozwanego lub miejsca wykonania umowy.
  4. Regulamin dostępny jest dla wszystkich Kupujących w wersji elektronicznej na stronie www.planetaopon.pl (zakładka „Regulamin”) od dnia 07.03.2012
  5. Sklep ma prawo zmienić regulamin. O każdej zmianie regulaminu Sklep informuje Kupujących przed terminem wejścia w życie zmian regulaminu. W przypadku braku akceptacji zmian w regulaminie Kupujący informuje o tym Sklep, a wówczas Sklep usuwa konto Kupującego. Zamówienia złożone przez Kupujących przed zmianą regulaminu są realizowane według dotychczasowych postanowień regulaminu.

Kontakt ze sklepem
[%contact_box%]